− Der vi før brukte Posten til å levere bladene, bruker vi nå Helthjem, forklarer Toril Haugen, redaktør for bladene Diabetes og Diabetesfag. 

En viktig forskjell mellom Posten og Helthjem, er at Posten leverer bladet i postkassa, mens Helthjem leverer på tre ulike måter:

  • på døra (om du bor i en leilighet)
  • i en felles kasse for oppgangen der du selv henter bladet (om borettslaget ditt har en slik ordning i stedet for dørlevering)
  • i postkassen dersom du bor i enebolig
Toril Haugen er redaktør for bladet Diabetes

Helthjem leverer også uten navn og adresse trykket på bladet. Det har vi fått en del spørsmål om. Noen blir forvirret fordi de er usikre på om det er deres blad, spesielt hvis de bor i et borettslag med felles leveringskasse. 

Vil du bytte tilbake til Posten?

− Det er viktig for oss å understreke at alle som ønsker å få bladet levert med Posten, i postkassen, kan få det, sier redaktør Toril Haugen.

Vil du ha levering i postkassa som før, tar du kontakt med Fagpressens kundesenter (se info under). 

Diabetesforbundet blir også kontaktet av flere som rett og slett ikke mottar bladet. Dette vil vi også at du kontakter kundesenteret om!

− Det er veldig viktig at de som opplever leveringsproblemer, tar kontakt, slik at vi får en oversikt over omfanget og hvor problemet ligger – og ikke minst slik at vi kan ettersende blader, og ordne en løsning som medlemmene er fornøyd med. Diabetes er medlemmenes blad, det er viktig for oss at bladet kommer fram og på en måte som leserne er fornøyd med, avslutter Haugen

 

Kontakt kundesenteret om bladet!

Henvendelser om bladet kan rettes til Fagpressens kundesenter:

telefon 21 04 77 46

mandag til fredag mellom kl. 08:00 og 16:00

e-post kundesenter@fagpressen.no
  • Gi beskjed om du ikke har mottatt bladet. Da vil du få det ettersendt.
  • Gi beskjed dersom du ønsker å få bladet levert med Posten, og kundesenteret vil da ordne dette.

 

Sparetiltak

Tjenestene til Helthjem ble tatt i bruk fra og med utgave 4 av Diabetes i fjor. Toril Haugen forteller at det siden har oppstått noen problemer, med medlemmer som ikke har mottatt bladet, som ikke ønsker å få bladet levert på dørmatta, eller som ikke liker ordningen med å måtte hente bladene i en kasse utenfor oppgangen. 

Byttet av distributør i fjor var et innsparingstiltak som følge av Diabetesforbundets anstrengte økonomi.

Sitat

Diabetes er medlemmenes blad, det er viktig for oss at bladet kommer fram og på en måte som leserne er fornøyd med